Home > Bordeaux, France > O vizita in Bordeaux

O vizita in Bordeaux

Saptamana trecuta am participat in Bordeaux la cel mai mare targ de vinuri organizat o data la fiecare doi ani in Franta. Pe durata celor 4 zile petrecute in Bordeaux am vizitat targul de vinuri, un eveniment cu vinuri din sudul Frantei si cateva dintre cele mai cunoscute si apreciate proprietati din Saint Julien, Pauillac, Saint Estephe, Saint Emilion si Pomerol.

Urmatoarele articole de pe blog vor relata cu amanunte, fiecare dintre evenimentele la care am participat si vizitele efectuate. Programul de saptamana trecuta, desi nu aceasta va fi neaparat ordinea articolelor, a fost:

– marti seara: am participat la Grenache Day – un eveniment organizat intr-un wine bar din Bordeaux unde s-au degustat vinuri pe baza de Grenache din Languedoc, Cotes du Rhone si Chateauneuf du pape. O intalnire interesanta cu proprietarul domeniului Clos des Fees – Herve Bizeul si jurnalistul de vin Tim Atkin MW

– miercuri: vizita la un negociant important de vinuri din Bordeaux, vizita la Vinexpo si vizita cu degustare la Chateau Ducru Beaucaillou – Saint Julien

– joi: vizite in Saint Emilion la Chateau Figeac cu degustare, un pranz la Chateau Cheval Blanc si vizita in Pomerol la Petrus cu degustare

– vineri: vizite cu degustare in Saint Julien la Chateau Saint Pierre, Chateau Gloria, Chateau Leoville Poyferre, in Pauillac la Chateau Pontet Canet si in Saint Estephe la impresionantul Chateau Cos d’Estournel. Seara o vizita de curtoazie la un alt negociant american de vinuri in Bordeaux.

Toate articolele vor contine poze si informatii despre vinuri si proprietati.

Fiind prima vizita in Bordeaux, expectantele mele erau sa gasesc o industrie. Am ramas surprins de cat de omogena este pasiunea pentru calitatea vinului a fiecarui Chateau in parte, dar in acelasi timp cat de diferite sunt metodele si filosofia fiecarui producator in realizarea vinului. Vinul ramane o industrie importanta pentru Bordeaux, dar factorul uman si grija pentru perfectiune trebuie luate serios in seama. Preturile vinurilor din 2009 si 2010 sunt mari, dar exista si vinuri cu un raport pret/calitate foarte bun. Bordeaux continua sa impresioneze si sa produca Vinuri Mari.

Surprinzator este cat de avansat este ciclul vegetativ al vitei de vie: este deja cam cu 3-4 saptamani mai dezvoltat decat normal. La Chateau Figeac se terminase green harvest-ul care de obicei are loc la sfarsitul lunii iulie. Conform unui negociant de vinuri, 2011 este cel mai secetos si mai calduros an din 1976 pana acum. Chiar mai secetos decat toridul 2003. Daca vremea se va mentine la fel, recoltarea va avea loc in a doua jumatate a lunii Septembrie fata de sfarsitul lui Octombrie cum era obiceiul. Strugurii arata in schimb sanatosi si bine dezvoltati la majoritatea proprietatilor vizitate. Cei mai slab dezvoltati fiind cei din Pauillac.

Mai multe informatii in articolele urmatoare.

Categories: Bordeaux, France
  1. June 27, 2011 at 14:58

    Wow, sefu…Asteptam cu nerabdare. Autofinantat sau te-au ajutat si baietii nostri?

  2. June 27, 2011 at 15:02

    Autofinantat si pregatit vizitele din timp cu sursele mele din Bordeaux😉

  3. June 27, 2011 at 15:22

    Respectele mele, atunci. Spor!

  4. June 27, 2011 at 15:30

    Interesant. Ma gandeam eu ca nu o sa te intorci dezamagit. Sunt curios si cu ce “prada” te-ai intors🙂

    • June 27, 2011 at 16:07

      Am venit cu cateva vinuri: Phelan Segur 2006, Socciando Mallet 2004, Leoville Poyferre 2007, Le Crock 2005, un Barolo 2004, Clos des Fees Grenache Blanc Vieilles Vignes 2010 primit cadou de la proprietarul Herve Bizeul, un Syrah din Argentina tot cadou, Clos des Trufieres 2007 si Porte du Ciel 2007 luate direct de la proprietar, La Peira 2007 tot de la acelasi domn luat. Am venit cu emotii oricum ca depasesc kg pt bagajul de cala

  5. Pavel A.
    June 28, 2011 at 14:54

    chiar m-am gandit la tine cand am vazut planning-ul vizitelor la St Pierre🙂

    • June 28, 2011 at 15:54

      Cred ca noi eram Pavel ca vineri la 10:00 am vizitat St Pierre si Gloria. Tu ce ai vizitat in Bordeaux ?

  6. Pavel A.
    June 28, 2011 at 20:51

    Eu am fost ‘imobilizat’ 2 zile la targ, apoi juma de zi in Ecole du Vin din Bordeaux pt prezentari/degustari dupa care 2 vizite : una rapida la St Pierre chiar dupa tine, iar apoi un dineu la Liversan, un cru bourgeois in Haut Medoc

  1. December 23, 2011 at 15:05
  2. December 31, 2011 at 14:38

Leave a Reply

